Har du talt med dit CRM system i dag?

Du kender måske situationen. Mange telefonkald og møder i løbet af en hektisk arbejdsdag. Mange informationer skal ind i CRM systemet. Nye aftaler skal på plads og tilbud skal udarbejdes. Og det hele skal jo helst indtastes inden dagens næste møde og medens du kan...

Dashboards – virker de?

Mange CRM-systemer har dashboards - også ChannelCRM. Dashboards virker som en god måde til at få overskuelighed og på den måde sikre at man arbejder effektivt. Så vidt så godt, men her skal vi se lidt mere på psykologien bag dashboards. Særligt på om de virker...

Blinde pletter i salg

Vi kan vel alle være enige om at man som sælger skal arbejde målrettet, proaktivt og effektivt. Men ud fra egne erfaringer som sælger og salgsleder i projektsalg, kan jeg sige at det ikke altid er sådan. Den unode jeg her tænker på er såkaldt blinde pletter overfor...

Sæt kulør på din hverdag

I ChannelCRM kan du oprette kategorier for aftaler (møder blandt andet), så du med kategoriernes farver får nemmere ved at overskue kalenderen.  I eksemplet ovenfor at der tre kategorier i spil: Salgsmøder, Kundepleje og Garantisag. Med farverne grøn, lilla og blå....

Tidsregistrering i CRM

Med ChannelCRM kan du lade dine medarbejdere registrere tid og omkostninger på projekter. Vær opmærksom på at der er tale om en rimeligt simpel form for registrering (timer, art, kilometer og omkostninger). Hvis du har behov, der rækker ud over dette er det måske mere...

Hjælp – mere hjælp

Vi gør meget for at lave ChannelCRM, så det er nemt at bruge. Men alligevel kan det være gavnligt at se, hvordan en given opgave gribes an. Eller måske få inspiration til mere effektive metoder end dem man har benyttet indtil nu. Der er to (måske flere) måder at søge...

Opgaver i CRM – Kanban

Selv om CRM traditionelt handler om aktiviteter over for kunder og emner, så hører der i den virkelige verden mere med. Blandt andet er der ofte forskellige opgaver, som skal håndteres i forbindelse med driften af dit firma. Det kan være udarbejdelse af materiale, det...

Key Performance Indicators i ChannelCRM

Der kan opstilles et antal KPI (Key Performance Indicators) for brugerne af systemet. Det er ikke alle brugere, der kan måles med samme målestok, så derfor er de valgte KPI-tal knyttet til den enkelte brugers profil. Opsætning af KPI foregår derfor i flere trin:...

Start småt – men tænk stort

Start småt - men tænk stort   Når man opdager at CRM ”måske ville være en god ting”, så skyldes det ofte at der er rod i hverdagen, at aftaler glemmes og at salgsmuligheder ikke bliver udnyttet. Det er ting, der forekommer i næsten alle mindre og mellemstore...

Nu med tidsregistrering

Tidsregistrering i ChannelCRMDer er nu tidsregistrering i ChannelCRM.Registreringen foregår via projekt, hvor der for det enkelte projekt kan anføres om der kan registreres tid. Den enkelte bruger registrerer så tidsforbrug (eventuelt med kørsel og omkostninger) i en...

Har du ondt i salget? – Optimér salget med ChannelCRM

– Så har vi en effektiv medicin til kun kr. 179.- Ondt i salget – De fleste virksomheder har prøvet det. Salget går trægt eller er gået helt i stå. Man prøver alverdens forskellige ting. Mere markedsføring. Mere annoncering. Salgskurser og mange andre tiltag. Det...

TBKconsult – artikel om Uniconta og ChannelCRM.

  Konceptuelt er Uniconta en moderne udgave af Microsoft C5. Der drages dog fordele af alle de nye teknologier der er kommet til markedet siden 1994, hvor C5 blev lanceret. Microsoft standser med salget og senere supporten af produktet og det efterlader et hul i...

Ved du hvad dine kunder mener om din forretning?

Du har dine data – så brug dem! Mobile enheder har på dramatisk vis ændret måden vi kommunikerer på. Jeg bruger selv sms og e-mails mere end jeg ringer til firmaer. Mange mennesker gør hvad de kan for at undgå reklamer....

Brems ikke dit CRM projekt!

Opstartspakke – så er du lynhurtigt i gang. Spar kr. 4000.- Tilbudspris kr. 3.995.-   Mange CRM projekter fejler, simpelthen fordi implementeringen aldrig kommer godt fra start. Det kan være, man ikke har udpeget en ankermand i implementeringsporcessen eller at...

Kontraktstyring – en del af din hverdag?

    Husk at genforhandle dine kontrakter Når ordren er i hus og champagnen drukket, fortsætter salgsarbejdet med at skaffe de næste ordrer. Men hvis dine kontrakter er...

Find CRM information i din Outlook

Find CRM information i din Outlook med Outlook Discovery Vi hører ofte, at processen med at få data i CRM systemet er tung og tidskrævende - derfor har vi nu introduceret Outlook Discovery. Den scanner din Outlook og opretter dine kontakt firmaer/personer i...

Har din badevægt Bluetooth?

Har din badevægt Bluetooth? Teknologien flytter ind alle steder. Den anden dag købte jeg en ny badevægt. Indbygget Bluetooth stod der på kassen. Nu stopper det tænkte jeg. Da så nyanskaffelsen blev studeret nærmere viste det...

– de 3 vigtigste ting i enhver virksomhed

Se på fremtiden ikke fortiden - fremtiden kan du ændre Op gennem 90’erne har langt de fleste virksomheder, inklusiv de nystartede, fået styr på økonomiafdelingen i form af økonomisystemer. De holder fint styr på debitorer, kreditorer og de tilhørende transaktioner....