Konceptuelt er Uniconta en moderne udgave af Microsoft C5. Der drages dog fordele af alle de nye teknologier der er kommet til markedet siden 1994, hvor C5 blev lanceret. Microsoft standser med salget og senere supporten af produktet og det efterlader et hul i markedet.

Det markedssegment som Uniconta adresserer, er præcist det samme som drager fordel af ChannelCRM løsningen. Små og mellemstore virksomheder vil gerne have CRM løsninger men det skal være løsninger, der ikke initierer lange og tidskrævende projekter.

Integrationen mellem Uniconta og ChannelCRM tilbyder værktøjer til at styre salgsprocessen fra første kontakt, over tilbudsfasen, til et senere gensalg.
Produkter og prislister fra Uniconta anvendes til at opbygge flotte og færdige PDF tilbud i ChannelCRM. Salgshistorikken kan ses direkte på kundebilledet i ChannelCRM. Således behøver salgs- og service afdelingen samt marketing ikke at logge sig ind økonomi systemet. Det sparer tid og giver en bedre kundeservice.

Hvis virksomheden så også tilvælger Microsoft Office 365, vil kombinationen af Uniconta, ChannelCRM og Microsoft office 365 udgøre en overkommelig og effektiv IT løsning for de fleste virksomheder –  “The perfect Match”

Læs press release her.

Læs om Uniconta og ChannelCRM integration her.